dUa leBih baIk daRipAda sAtu

|
Ape maksud tajuk nih dowh???
2 > 1? mmg la matematik darjah satu ni dowh...
aku sokong dgn tajuk ni iaitu dua lebih baik drpd satu..
sebab2 nyer? korang kene pikir jauh..mendalam sebenarnyer tajuk ni..
bayang kan korang ade lebih darpada satu...untung ke tak untung? untungkan...
so itulah salah satu drpd sebab mengapa dua lebih baik drpd satu...
dua juga merupakan penyelamat korang drpd keadaan genting dimana apabila sesuatu kerja nk hantar ke prof ke lect ke, kerja tu basah kene hujan ke air longkang ke air minuman kawan ke..sape la tau kan situasi yang akan berlaku, "dua" ni lah yang akan menyelamatkan korang dimana berkaitan dgn tajuk diatas 'dua lebih baik daripada satu'

Tapikan dua ni ade juga keburukan nyer, jangan sesekali korang kate dua lebih baik drpd satu dalam bab bercinta. Memang kene penampar sakti dr langit ketujuh la korang. Dua lebih baik daripada satu dalam bab bercinta adalah alasn dimana ade niat hendak curang. niat tu x baik kerana akan menyebab beberapa kes terjadi seperti bunuh diri dgn mkn racun tikus la, terjun bangunan la dan selain itu juga ianya boleh mengakibatkan pergaduhan antara keluarga. Pergaduhan sesama islam amat lah dikeji, jadi renung2 kan lah dan selamat beramal(*slogan ceramah dlm hot fm).

Dalam bab perkahwinan plak, aku x tau la dua lenih baik drpd satu ni patut dipraktikan ke tak sebab aku pun x kahwin lagi hahahaha. Ade baik dan buruknyer juga bab ni dlm perkahwinan, cerita baik dulu la. Kahwin lebih satu mean kebahagiaan menimpah ruah, rezeki bertambah, anak pun makin ramai hahaha. Keburukannye plak janji2 pada isteri pertama ko langgar, ko khianat janji2 ko yang manis tu.

so, kesimpulan....pikir2 lah sendiri sama ada
DUA LEBIH BAIK DARIPADA SATU.

4 comments:

Light of Heaven said...

bile time bercinta of kos la due..
xkn ko nk dating ko sorg2 jerk..
awek ko mest ade rite..
ble da kawen lg la berdue..
ank due..
isteri berbadan due..
wakakaka

meRce said...

dats ryte...hahaha byk lagi kesah dua ni tp x larat aku nk sumbat semua..wakakak

hachereennor'ain said...

kalau kawen dua banyak mendatangkan kebaikan kepada anak2 .contohnya kalau mak tak bagi duit ,boleh pergi kecek kepada ibu .fulamak ,otak duit aku ni .

hilmi ghazalli said...

em..
semuanye due kn..
mata due..
telinga due.
kaki due
tangan pun due gak..
rambut ade banyak la kn..zzz