kAwan? teMan? cInta?

|
kAwAn.....
ape maksud perkataan ni??
kawan ialah orang yg berada rapat dgn kita...
bg aku kawan ni ade 2 jenis....
satu: kawan yg sentiasa amek berat hal kita, tolong kita bila susah...
dua: kawan yg mana bermuka-muka dan sanggup men tikam belakang...
diantara kedua2 jenis ni, korang ramai kawan yg jenis mane?
bg aku dua2 jenis rakan ni terdapat dlm semua kawan2 yang pernah kenal aku...
pelbagai jenis suka duka, tawa nangis, masam manis apabila kita bersama kawan2 ni..
tp perlu beringat batas2 pergaulan kerna pepatah ade mengatakan
"terlajak perahu boleh diundurkan, terlajak kate mmg ko kena la"


"It takes years to build up trust, and just seconds to destroy it."


teMan......
maksud teman plak ape ye?
bagi aku maksud teman adalah kawan dimana ada apabila diperlukan..
teman ni adalah permulaan bg segala2nyer...
kerna bermula daripada teman lah percintaan itu berputik,
daripada teman lah kita jadi sampah negara atau mengharumkan nama negara,
daripada teman la kita jadi seorang yang berguna atau tidak...
semuanyer bermula drpda teman....pandai2 la korang pilih teman,
"ibarat kain putih yang belom dicorakkan, akan dicorakkan dgn pelbagai warna"


"Friendship is one mind in two bodies."


cinta......
bab ni yang pening sikit nih...
maksud cinta ape ek? serius aku x tau ape maksud sebenarnyer...
yang aku tau cinta mean kite kene sayang seseorang... betol kew?
haiz...act cinta ni boleh wat orang bahagia n boleh gak wat orng sensara..
ntah la aku mlz nk byk citer mende ni sbb aku x sehebat rakan-rakan laen bercinta,
hahahaha so renung2 kan lah....dan jangan kecundang....


"Love is a temporary madness. It erupts like an earthquake and then subsides. And when it subsides you have to make a decision."


arioamigos~~!!!!

2 comments:

hachereennor'ain said...

kat mana kategori aku ?aku musuh kau lah .

meRce said...

wakakaka